منتديات مملكة الحب كله
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

البوابهالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
ساهموا معنا فى تقدم المنتدى وعلوه فى عالم الانترنت

?The value of life

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
mero
عضو جديد

انثى عدد المساهمات : 79

?The value of life Empty
مُساهمةموضوع: ?The value of life    ?The value of life Icon_minitimeالإثنين 30 أغسطس 2010 - 2:28

what's the value of life if you don't find the people love you and disturbed by your anger and give you some interst and treat you as you are , you can feel and love ,you are'nt an animal .i can't remember that i did abad thing to aperson and i don't make areconciliation with him and i forgave him easily.

I don't need this life which fulls of evil ,i can't remember aday which i naver suffered in it either in it's begining or it's end.
why do you find the beautiful things only in dreams?
because in dreams,there aren't restrictions or traditions ,because dreams have ashort age,and you will get up again and begin your suffering.
Dream,dream,dream it's just adream

some times,i feel that dream is abless fromGod .at least, in it we can acheive which we can't in this hard life.
Do you feel that you take all that you need of this life?
Have you said for atime It's enough?
yes,we said it's enough ,but it is'nt as asign of happiness and that you reach the top of pleasure, but as asign of despair and you can't endure any more.

some times,i become envious or jelious of the babies because they are still young and they don't suffer like us then i remember that they will have the same destiny.
Ask your self "How many dreams which you wish to acheive and you had done it"?

Do you ask your self "what's my task or value in this life?
what's your sensation when you feel that you are forced all the time to do this and not to do this, you don't have the ability to choose.

some times, you leave one of your dreams just because you are afraid of failing then to be blamed by the others exactly like the frozen piece which don't have the ability to think ir behave.

some times, i feel that man life is like the flower .in the beginning,it's has the beautiful adour and beautiful shape exactly like the baby ,he is innocent doesn't know hatred or envy.Again this flower begins to lose it's beautiful odour with the passing of time,like the person when he begins to grow and his care grow with him.

Ask your self "why we live"

TO laugh or to weep

TO be happy or to be sad

TO be good or to be bad

TO be what ??????????????

منة الله
عضو مبدع

منة الله

انثى عدد المساهمات : 281

?The value of life Empty
مُساهمةموضوع: رد: ?The value of life    ?The value of life Icon_minitimeالإثنين 30 أغسطس 2010 - 16:43

nice topic but i don think that all people suffer like you
with my best wishes

منـــــــــــــــــــــه

المدير العام

Love 2009

ذكر عدد المساهمات : 801

?The value of life Empty
مُساهمةموضوع: رد: ?The value of life    ?The value of life Icon_minitimeالإثنين 30 أغسطس 2010 - 21:25

تويبك جميل جدا بجد
بس مش كل الناس زى بعضها
كل واحد بيختلف عن التانى فى حياتى واهدافه من الحياه وفى الحياه
تسلم الايادى
بالتوفيق

اذا لم تجمعنا الايام جمعتنا الذكريات واذا العين لم تراك فالقلب لن ينساك

لقد قررت ان اتخذ طريقا يبعدنى عن التعامل مع الناس وهو طريقى الى طاعه الله ولن اتعامل مع من يقيد حريتى ومن يظلم بريئا لسوء الظن فيه فانه يعتبر ظالما امام الله "ما اجمل الحياه فى طاعه الله"

?The value of life 08aa353189

?The value of life C113a9b378
mero
عضو جديد

?The value of life Empty
مُساهمةموضوع: رد: ?The value of life    ?The value of life Icon_minitimeالإثنين 30 أغسطس 2010 - 21:30

ميرسي ليكي يامنه وانا عارفه ان مش كل الناس بتعاني ولكن المشكله ان عدد اللي بيعانوا اكبر بكتير من عدد اللي سعداء ف حياتهم انا بكتب واقع بشوفه كل يوم بل كل ساعه بيحصل لاي حد سواء انا او غيري كتير اوي انا لما بكتب مقال بعرض فيه مشاكل كل الناس واقع احنا بنعيشه او معظمنا يعني مش شرط انها حاجه تخصني لوحدي وميرسي مره كمان ياقمرررر
mero
عضو جديد

?The value of life Empty
مُساهمةموضوع: رد: ?The value of life    ?The value of life Icon_minitimeالإثنين 30 أغسطس 2010 - 21:38

ميرسي ليك بجد يامصطفي بس المشكله ياجماعه انكم معرفتوش قصدي من المقال كلكم فمهتوه غلط معلش يعني بس انا قصدي انك لو عرفت قيمه الحياه لو عرفت تعيش انك ليك حقوق وعليك واجبات لو قدرت تعيش بطبيعتك لو حددت اهدافك بنفسك مكنتش مجبر عليها هتعرف ليه احنا عايشين هتعرف قيمه الحياه بجد
وعموما اختلاف الراي لا يفسد للود قضيه وميرسي خالص ع متابعتك لمقالاتي
mero
عضو جديد

?The value of life Empty
مُساهمةموضوع: رد: ?The value of life    ?The value of life Icon_minitimeالإثنين 30 أغسطس 2010 - 21:53

ميرسي ليك بحد يا مصطفي بس معلش انتوا حصل عندكم سوء فهم للمقال شويه انا مش قصدي ان كل الناس واحد انا قصدي انهم بقيوا واحد لما معرفوش يحددوا اهدافهم ف حياتهم ولما وافقوا ع ان الناس اللي تختارلهم اهدافهم وتتخذ ليهم قرارتهم كده يبقي ايه قيمه الحياه عندك انا بسال كل واحد ا ايه قيمه الحياه عندك لو هو عرف الاجابه كده يبقي عرف له هو عايش وعموما ميرسي اوي ع اهتمامك للمقال وفرحانه انكوا بتعطوني ارائكم فيها ميرسي
ملك
عضو قمة النشاط

ملك

انثى عدد المساهمات : 204

?The value of life Empty
مُساهمةموضوع: رد: ?The value of life    ?The value of life Icon_minitimeالجمعة 3 سبتمبر 2010 - 4:33

تسلم ايدك يا ميرو
بجد موضوع حلو وفعلا ده واقع احنا بنعيشه
بس عارفه مش عايزاكى تظلمى الناس اللي مش ليها هدف ومش بتختار ومش عارفه هى عايشه ليه عشان ممكن يكونوا قاصدين ميفكروش في كده ويعيشوا الدنيا زى ما هى وميفكروش في هدف عشان ميجيبوش التعب لنفسهم ممكن يكونوا تعبوا من كل اللي حواليهم لدرجة انهم مش عايزين حتى يفكروا في نفسهم
مرة تانيه بشكرك ع التوبيك الجميل ده
في انتظار المزيد ان شاء الله
تقبلي مروري

عضو جديد

?The value of life Empty
مُساهمةموضوع: رد: ?The value of life    ?The value of life Icon_minitimeالجمعة 3 سبتمبر 2010 - 5:17

ميرسي يا حبيبه قلبي ع زوءك وانا معاك فعلا اني ف ناس كده وكويس انك اضفتي ليا راي جديد ربنا ميحرمنيش منك ياااااااااااااااااااااارب
منة الله
عضو مبدع

منة الله

انثى عدد المساهمات : 281

?The value of life Empty
مُساهمةموضوع: رد: ?The value of life    ?The value of life Icon_minitimeالأحد 5 سبتمبر 2010 - 23:36

سوري بجد انا ما اقصدش لو كنتي اضيقتي من ردي ع التوبيك ملك قالتلي واضيقت اوي
موضوع جميل وانا عارفا ان كل واحد جواه بلاوي ومعظم الناس عندهم مشاكل عشان كده لازم ما نحكمش ع حد من شكله
ع فكرة انا مش تخصص انجلش وموضيعك بقراها بس مش بفهمها اوي في حاجات بتوقع اكيد والي متاكده منه اكتر ان اسلوبك جميل اوي في الكتابه ربنا يوفقك

عضو جديد

?The value of life Empty
مُساهمةموضوع: رد: ?The value of life    ?The value of life Icon_minitimeالإثنين 6 سبتمبر 2010 - 5:26

ميرسي ليكي يا منه وانا والله بحب الناس تقول رايها بصراحه بس متجرحش فيا يعني وتخصصني بس ع العموم انا مش زعلانه خالص وكفايه عليا انك بتهتمي بمقالاتي اصلا وتقريها ودا شرف ليا انا بعتز بيه اوي

?The value of life
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» our life
» Bring me to life